Poznaj mojeIKP

mojeIKP to to bezpłatna aplikacja na telefon, która daje dostęp do szeregu funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Zapewnia m.in. wygodny dostęp do Twoich e-recept i e-skierowań,  ułatwia wykup leków i przypomina o ich zażywaniu, zapewnia dostęp do dokumentów dziecka

Aplikację możesz pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.

Aplikacja umożliwia Ci:

  • łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
  • odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy ewentualnie bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
  • ustawienie przypomnienia o lekach, które zażywasz
  • pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
  • sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
  • pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
  • dostęp do portalu Diety NFZ
  • sprawdzanie wiedzy o zdrowym odżywianiu się dzięki comiesięcznym quizom
  • uruchomienie krokomierza
  • udostępnianie Twoich danych medycznych nie tylko bliskim osobom, ale i pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.

Aplikacja działa również w języku ukraińskim lub angielskim, jeśli taki język masz wybrany dla swojego telefonu.

Działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne, które pobrałeś/aś przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z Internetem.

Możesz ją uruchomić w trybie ciemnym.

Bez logowania możesz z głównej strony aplikacji:

  • połączyć się z pogotowiem ratunkowym (numer 999)
  • znaleźć ważne numery telefonów, w tym jednolity numer alarmowy 112, numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i numer Telefonicznej Informacji Pacjenta
  • odbierać powiadomienia (tylko takie, które są skierowane do wszystkich pacjentów)
  • odebrać przypomnienie o lekach (żeby ustawić harmonogram przypomnień, trzeba się zalogować).

Pierwsze uruchomienie aplikacji

Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, Pekao SABOŚBNP Paribas, Getin Bank, Crédit Agricole, mBank, Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub banku spółdzielczym z Grupy PBS), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji. Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy. 

W aplikacji powiadomienie o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.

Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta.

Pamiętaj, że aplikację możesz mieć najwyżej na 3 urządzeniach mobilnych, jeśli będziesz zmieniać telefony, nie zapomnij o tym, by wejść na Internetowe Konto Pacjenta i usunąć ze swojego profilu stare urządzenia.