E-wizyta dla pacjenta

Masz problemy z dodzwonieniem się do Twojej przychodni?
Skonsultuj się online z lekarzem lub pielęgniarką bez wychodzenia z domu.
Usługa dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

Przeczytaj instrukcję, jak skorzystać z e-wizyty

Jest po godzinach pracy przychodni, jest święto lub z innego powodu nie możesz skontaktować się ze swoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)? Wypełnij online formularz zgłoszeniowy i zarejestruj się na e-wizytę lekarską lub pielęgniarską.

E-wizyta może odbywać się przez Internet (np. wideorozmowa, czat) lub telefon. Musisz mieć komputer z kamerą i głośnikiem, jeśli chcesz korzystać z e-wizyty na czacie. 

Dzięki niej możesz m.in.:

  • skonsultować niepokojące objawy lub złe samopoczucie
  • omówić wyniki badań, np. poziomu cukru czy ciśnienia
  • poprosić o e-receptę na leki, które stale przyjmujesz w przewlekłej chorobie
  • zapytać o dawkowanie leku
  • otrzymać poradę medyczną
  • otrzymać e-zwolnienie.

W ramach e-wizyty nie otrzymasz zlecenia na test na koronawirusa. Jeśli potrzebujesz takiego zlecenia, skontaktuj się z Twoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej.

To pracownik medyczny podejmie decyzję, czy e-wizyta jest wystarczająca w Twoim przypadku. Czasami potrzebna będzie wizyta tradycyjna, by lekarz mógł Cię zbadać i ocenić bezpośrednio stan Twojego zdrowia.

Po wypełnieniu formularza na podany przez Ciebie adres e-mail otrzymasz wiadomość, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. 

Pamiętaj jednak, że od momentu wysłania przez Ciebie zgłoszenia do e-wizyty może minąć trochę czasu, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i czekających pacjentów.

Czas oczekiwania na poradę zależy od liczby osób dyżurujących i czekających pacjentów. Jeśli skorzystałeś z porady u swojego lekarza POZ lub innej placówce – prosimy, anuluj swoje zgłoszenie, aby nie blokować kolejki innym potrzebującym porady.

Informację o terminie e-wizyty otrzymasz przez SMS. Szczegóły dotyczące połączenia otrzymasz w wiadomości e-mail, kiedy nadejdzie Twoja kolej i pracownik medyczny będzie na Ciebie oczekiwać. Niestety, jeśli przepadnie termin Twojej e-wizyty, wrócisz na koniec kolejki. 

Rejestracja na e-wizytę dostępna jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Przeczytaj instrukcję, jak skorzystać z e-wizyty

W przypadku pytań dotyczących tej usługi prosimy o kontakt: epacjent@cez.gov.pl