E-wizyta to bezpłatna usługa Ministerstwa Zdrowia, dostępna dla wszystkich w serwisie pacjent.gov.pl. Umożliwia pacjentom łatwy i szybki kontakt z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą za pomocą wideorozmowy, chatu lub po rozmowy telefonicznej, bez konieczności wychodzenia z domu. To szczególnie ważne dla osób starszych albo z grupy podwyższonego ryzyka. Podczas e-wizyty możesz uzyskać zalecenia takie, jak podczas tradycyjnej wizyty w przychodni. Lekarz odpowie na twoje pytania, przeprowadzi wywiad, wystawi Ci e-receptę i e-zwolnienie, jeśli zajdzie taka konieczność. W uzasadnionych przypadkach zaleci Ci wizytę w placówce medycznej lub kontakt ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.
Z e-wizyty może skorzystać każdy, kto źle się czuje, a nie może skontaktować się ze swoim lekarzem POZ. Mogą z niej skorzystać także osoby, które podejrzewają u siebie zakażenie koronawirusem lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia wyraźnie się pogorszył. Personel medyczny jest dostępny przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Od uruchomienia e-wizyty skorzystało z niej już ponad 1400 osób z całej Polski, którym porady udzieliło ponad 530 lekarzy. Średnia długość e-wizyty to ok. 10 minut.
Jak umówić się na e-wizytę
1. Wypełnij formularz
Wejdź na stronę: pacjent.gov.pl/e-wizyta i wypełnij formularz. Podaj swoje imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, e-mail, telefon.
2. Przygotuj komputer lub telefon
Na podany przez ciebie adres e-mail przyjdzie wiadomość z instrukcją, jak połączyć się online z lekarzem lub pielęgniarką. Komputer lub laptop musi mieć głośniki, kamerę i mikrofon. Jeżeli nie masz komputera, możesz skorzystać z telefonu.
3. Czekaj na wiadomość
Gdy termin e-wizyty będzie się zbliżał, otrzymasz SMS z taką informacją, a następnie e-mail z linkiem. Po kliknięciu w niego będzie mógł się połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką.
Od momentu wysłania formularza do obycia e-wizyty może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i oczekujących pacjentów.
4. Pilnuj terminu
Niestety, jeśli przepadnie ci termin e-wizyty, wracasz na koniec kolejki.
Wszelkie pytania dotyczące e-wizyty można zgłaszać na adres e-mail: epacjent@cez.gov.pl.