matka z córką przed IKP na komputerze

Dziecko na kwarantannie lub izolacji

Twoje dziecko trafiło na kwarantannę lub musi odbyć izolację domową? Zobaczysz informację o tym na Internetowym Koncie Pacjenta i pobierzesz dokument, który to poświadcza

Jeśli trafisz na kwarantannę lub izolację, informacja o tym pojawi się na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta. Masz też możliwość pobrania dokumentu z elektronicznym podpisem, by na przykład przesłać go pracodawcy. Teraz te same możliwości masz na koncie pacjenta Twojego dziecka.

Twój pracodawca dowie się też o Twoim zwolnieniu lekarskim na czas kwarantanny lub izolacji albo na opiekę nad dzieckiem z systemu PUE ZUS.

Przeczytaj o zasadach kwarantanny lub izolacji

Widzisz konto swojego dziecka

Rodzic, który zgłosił dziecko do ubezpieczenia w ZUS, ma dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje Internetowe Konto Pacjenta, a w zakładce „Dzieci” (widocznej po kliknięciu na głównej stronie IKP w zakładkę pt. „Uprawnienia”) pojawi się profil dziecka. 

Jeśli Twoje dziecko zetknęło się z koronawirusem, bo np. w klasie był ktoś zakażony, to może trafić na kwarantannę. Jeśli zachoruje, to lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zdecyduje o jego izolacji domowej. Informacje o tym i czas trwania kwarantanny lub izolacji Twojego dziecka znajdziesz na jego IKP.

Podobnie jak w przypadku osoby dorosłej również wynik testu na obecność koronawirusa pojawi się na Internetowym Koncie Pacjenta dziecka.

Pamiętaj, że począwszy od 16. roku życia nastolatek może się logować na swoje IKP, czytać swoje dane, ale nie ma pełnych uprawnień, np. nie może upoważniać innych osób do odczytywania jego danych.

To Ty, nie twoje dziecko, dostaniesz też SMS na telefon o konieczności zainstalowania aplikacji Kwarantanna domowa. 

Jeśli nie widzisz konta swojego dziecka

Jeśli masz dzieci ubezpieczone przez Ciebie lub Twojego pracodawcę, a nie widzisz zakładki „Dzieci”, w pierwszej kolejności sprawdź w ZUS poprawność przekazywanych danych (np. zaloguj się w serwisie ZUS przez profil zaufany i sprawdź w zakładce „Ubezpieczony” „Dane o ubezpieczeniu zdrowotnym” lub zadzwoń na infolinię pod numer 22 560 16 00).